reklama

Príbeh mojej marmelády (2.časť)

Ako som sa dostal k vareniu marmelády a čo ma na nej fascinuje, láka a aké starosti pri jej varení môžu každého vareniachtivého postretnúť, aj o tom sa snažím písať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Doma v Trnave som začal zisťovať, ako sa marmeláda varí a čo všetko k tomu treba. O mojich začiatkoch, kedy som si porezal v jeden moment 3 prsty pri pasírovaní ovocia alebo vylial horúcu marmeládu mame na koberec, na čo našťastie dodnes neprišla a ja som to stihol do jej príchodu z práce vyčistiť, nebudem veľmi písať , hoci po tomto článku budem asi mať čo doma vysvetľovať.

Po asi troch mesiacoch snaženia sa, teda okrem chodenia do práce a riešenia mnohých iných vecí, ako sú splátky hypotéky, kaziace sa auto, chrípka a pod. sa mi podarilo navariť marmeládu, ktorá správne zhustla, nechytá pleseň, chutí ako od Blanky a moje okolie je z nej nadšené. A vtedy prišiel nápad poslať moje marmelády do tej istej súťaže ako pani Milfaitová. Jedno je si to predsavzať, druhé uskutočniť. Začiatkom januára tohto roku boli zverejnené súťažné podmienky, podľa ktorých som sa zapojil do troch kategórií – marmeláda s alkoholom, marmeláda od začiatočníkov a marmeláda od mužov. V podmienkach bolo taktiež určené, že kto sa chce zapojiť, musí priložiť zápisné 8 libier za každú marmeládu a poslať to spolu s marmeládami šekom (výťažok takto získaný ide na dobročinnosť – príspevok pre nemocnice a hospice). A tu nastala ďalšia peripetia. Mám účet s Slovenskej sporiteľni, kde som spokojný a vždy som zažil prívetivý prístup a snahu pomôcť mi. V sobotu doobeda som sa vybral do nákupného centra, kde bola pobočka otvorená a požiadal som o vystavenie šeku na 24 libier. Pracovníčka mi na to oznámila, že banka šeky už niekoľko rokov nevystavuje a že mi s tým žiaľ nemá ako pomôcť. Na moju námietku, že na webovej stránke túto službu ponúkajú, sa išla opýtať kolegyne, ktorá mi povedala presne to isté, čo kolegyňa – oni také nič nerobia. Po tomto tvrdení som im ukázal na tablete stránku Slovenskej sporiteľne, kde je jasne uvedené, že to banka robí. Na ich prekvapené pohľady myslím ešte aj dnes s úsmevom. Spísali sme teda žiadosť a ja som odišiel s tým, že do týždňa by som mal dostať uvedený šek. Na moje prekvapenie mi v pondelok volal vedúci pobočky a poprosil ma, či by som sa vedel k nim na pobočku dostaviť a spísať novú žiadosť, pretože šeky vystavuje ich zahraničná matka a môže to trochu trvať. Do banky som sa teda dostavil v utorok poobede a spísali sme novú žiadosť a kde mi oznámili, že to vystavenie stojí 20 Eurový poplatok. Nedal som sa odradiť a súhlasil som. O týždeň v pondelok mi oznámili, že majú pre mňa na pobočke môj očakávaný šek a môžem si po neho prísť. S týmto šekom som sa pustil do zháňania správne veľkej krabice, do ktorej sa zmestia všetky tri poháre od marmelády a zároveň s tým aj výstelka, ktorá zabráni ich rozbitiu. O pomoc som poprosil kamarátku Aďu, ktorá pracuje vo firme so sklom, či by mi s výstelkou pre krehké poháre vedela pomôcť. Dostal som od nej bublinkovú fóliu. Krátko na to som bol ešte v jednom papiernictve, kde som chcel tiež kúpiť niečo na vyplnenie medzier. Tu mi oznámili, že síce nič také nemajú, ale že mám chvíľku počkať. Pani odbehla do skladu a na moje prekvapenie mi zadarmo podala asi 8 fólií na balenie krehkého tovaru s tým, že oni v nich dostávajú zabalený tovar a po rozbalení je pre nich odpad, ktorý musia vyhodiť. S radosťou a vďakou som fólie zobral a išiel domov baliť. Balenie prebehlo úspešne a tak som sa aj s krabicou vybral na poštu. Aj tu som sa stretol s ústretovosťou a ochotou a pomohli mi nájsť vhodný a na dodanie rýchly produkt. Moja marmeláda už je po všetkých tých peripetiách na mieste a bude zastupovať mňa, mojich blízkych a všetkých tých, ktorí mi v mojej snahe a v práci pomáhali. Touto cestou sa chcem všetkým poďakovať a rád by som uviedol, že dobrá domáca marmeláda Vás neminie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Diplom o získaní bronzového miesta za marmeládu s alkoholom
Diplom o získaní bronzového miesta za marmeládu s alkoholom (zdroj: Radovan Cifra)
Radovan Cifra

Radovan Cifra

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Radovan, bývam v Trnave, pracujem v rámci Integrovaného záchranného systému a baví ma variť marmelády. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu