reklama

Si moja inšpirácia

Inšpiruješ ma, vďaka tebe som lepší a chcem od života viac, ako ho len premrhať zbytočnosťami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Tento môj blog chcem venovať všetkým tým, ktorí sú so mnou radi, som pri nich a vďaka nim šťastný a napĺňajú ma radosťou zo života.

Deň bez úsmevu by asi ani nemal byť nazývaný dňom. Vedieť úsmev vyčariť na tvári človeka je poslaním asi každého z nás a som rád, že sa mi to celkom úspešne darí. Ak stretnem hneď ráno niekoho a usmejem sa na neho, pôsobím asi dosť podozrivo, pretože veľa ľudí ráno ešte spí, resp. sa pohybuje akoby na autopilota. A na otázky, že prečo som taký vysmiaty, odpovedám, že kedy mám byť vysmiaty, keď nie hneď z rána. Každý človek máva niekedy stavy, kedy nechce od života a hlavne od ľudí nič iné, len pokoj. Priznávam sa, aj ja som občas taký a moje okolie už vie, že je lepšie sa ma nič nepýtať a že ma to prejde. Krásny úsmev od niekoho, koho máte radi, Vás môže prebrať a naštartovať Vás do nového dňa, kedy máte poocit, že nežijete zbytočne, že stojí za to byť tu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred pár rokmi som čítal jeden prieskum o vodičovi mestského autobusu, ktorý keď sa ráno na cestujúcich usmial a zaželal im pekný deň, naštartoval aj im pekný deň. Ak sa však mračil a bol mrzutý, rovnakí boli aj jeho cestujúci. Znie to možno nedôveryhodne, ale dobrá nálada sa naozaj dokáže šíriť a meniť ľuďom dni i životy. A rovnako je to aj so zlou náladou. Mám taký pocit, že tá sa šíri ešte rýchlejšie ako tá dobrá a neminie asi nikoho.

Len málo ľudí si uvedomuje, že sú ovplyvniteľní a že sa chtiac či nechtiac svojmu okoliu podobajú, resp. prispôsobujú. Človek je tvor spoločenský a je preto logické, keď sa správa tak, ako jeho okolie. Len málokto dokáže prísť do veselej spoločnosti, kde je dobrá nálada, zábava a optimizmus a nepreskočí to aj na neho. Áno, existujú situácie v živote človeka, ktoré ho dokážu zasiahnuť a nie je schopný ani slova - choroba, tragická udalosť, zlé správy. Práve to sú chvíle, kedy by ale človek nemal byť sám. Poznám to a viem, že v takých chvíľach sa chcem skryť do myšacej diery, niekam odletieť a už nič a nikdy neriešiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A práve tu nastupujú ľudia, ktorí ma inšpirujú, vypĺňajú môj život a ja verím, že so mnou budú tak dlho, ako sa len bude dať a ja budem s nimi, keď ma budú potrebovať. Je jedno, či je ten človek v Londýne, v Prahe alebo v Modranke pri Trnave. V ére mobilov, Viberu, Skypu a podobných vymožeností sa dá tomu dotyčnému zavolať a už aj vidieť jeho obraz a máte tak možnosť s tým človekom byť bližšie ako kedykoľvek predtým - teda okrem osobného kontaktu. Pamätám si, ako moja mamina večer čo večer telefonovala s babičkou, ktorá jej hovorila, aký mala deň, čo sa stalo nové a čo ju trápi. To ma napĺňa vierou, že dá sa byť kdekoľvek na svete, ale nesmieme zabudnúť hovoriť s blízkymi a s ľuďmi, na ktorých nám záleží a ktorým záleží na nás. Je to potrebné a netreba na slová, tie obyčajné slová, zabúdať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem Vám, blízki moji, ste pre mňa motorom, palivom, životom a ste esenciou mojich marmelád a výtvorov.

A aby som nezabudol - ak mávate vždy po večerných televíznych správach zlú náladu, urobte to ako ja, nepozerajte ich. A uvidíte, že Vaša nálada nebude upadať, skôr naopak.

Radovan Cifra

Radovan Cifra

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Radovan, bývam v Trnave, pracujem v rámci Integrovaného záchranného systému a baví ma variť marmelády. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu